Op woensdag 20 april jl. is de overeenkomst tussen de WTC Staphorst Rouveen en Staatsbosbeheer voor de aanleg en onderhoud van een nieuwe MTB-route in het Staphorster bos geformaliseerd.

Tijdens een officiële bijeenkomst in de Veldschuur Bid en Werk te Hasselt, ondertekenden Herman Brink namens SBB en Roelof Compagner, voorzitter van de WTC, een overeenkomst waarin partijen verklaren dat de WTC toestemming krijgt om een vernieuwde route aan te leggen en deze route voor de komende 5 jaar in onderhoud te nemen. Alle rechten en plichten zijn in deze overeenkomst vastgelegd.

Beide partijen waren zeer content met de ontstane samenwerking en spraken de hoop uit elkaar te kunnen ondersteunen om zo te komen tot een prachtige route van 27 km door de Staphorster bossen.



Jans Tabak en Anne-Marie Hoorn-Blink waren namens de Rabobank Meppel Staphorst Steenwijkerland aanwezig om een cheque van € 2.000 te overhandigen welke beschikbaar is gesteld uit het Rabobankfonds. Dit fonds wordt gevormd uit de winstbijdrage van de Rabobank en de gelden worden ter beoordeling van een commissie (bestaande uit 3 ledenraadsleden en 3 medewerkers en de directeur) van de Rabobank besteed aan doelen die het algemeen maatschappelijk belang dienen.

Daar een nieuwe MTB-route een aanvulling is op het recreatief verblijven in de Staphorster bossen, past dit prima binnen de kaders van de doelstelling van het fonds.
Uiteraard is de WTC heel blij met deze bijdrage ter dekking van een deel van de te maken kosten. In eerdere instantie heeft de WTC ook al een bijdrage van € 500 ontvangen van de Rabobank, ook met het doel deze te besteden bij de aanleg van de route.



Binnen de WTC is ondertussen al een commissie gevormd die zich specifiek bezighoudt met de aanleg van de route en zij doet daarbij een beroep op de leden van de club. Iedere zaterdag en ook op de dinsdagavond worden al vele uren besteed in het bos. Ook mensen van buiten de vereniging zijn van harte welkom om hierbij te helpen.

Daar tot medio juni sprake is van het broedseizoen, dienen veel werkzaamheden thans nog met schep, hark en bijl te gebeuren en worden de zwaarste stukken bewaard tot juni om dan met wat zwaarder materieel de laatste loodjes te klaren.

Het streven is om in juli de route officieel te kunnen openen waarbij iedereen uitgenodigd zal worden om het uiteindelijke resultaat te bewonderen.